بازدید 34621
هفتاد و چهارمین روز جنگ غزه/ در حال به روزرسانی

تبادل آتش سنگین در مرز میان حزب الله و اسرائیل /نبرد شدید نیروهای مقاومت در جنوب و شمال غزه/ سفر هنیه به مصر برای مذاکرات آتش بس

جنگ غزه در شرایطی وارد هفتاد و چهارمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شد و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۱۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱ 20 December 2023

تبادل آتش سنگین در مرز میان حزب الله و اسرائیل 

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد هفتاد و چهارمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شد و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

تعداد شهدای غزه به 20 هزار نفر رسید
۱۴۰۲/۰۹/۲۹ - ۲۲:۱۱

دفتر اطلاع رسانی دولت حماس در غزه امشب (۲۹ آذر) در هفتاد و پنجمین روز جنگ غزه از افزایش تعداد شهدا به ۲۰ هزار نفر خبر داد؛ از این میان هشت هزار نفر کودک و ۶۲۰۰ نفر نیز زن هستند.

به نوشته خبرگزاری شهاب، در بیانیه این نهاد آمده است: «۷۵ روز از نسل‌کشی دسته‌جمعی ارتش اشغالگر اسرائیلی علیه مردم فلسطین در غزه می‌گذرد و همچنان کشتار وحشیانه زنان و کودکان ادامه دارد، جنگنده‌ها و پهپادهای اسرائیلی و آمریکایی متر به متر غزه را بمباران می‌کنند».

طبق این بیانیه، ۱.۸ میلیون نفر از خانه‌های خود آواره شده‌اند و نزدیک ۲.۴ میلیون نفر (تمامی ساکنان غزه) در شرایط بسیار دشوار و بی سابقه به سر می‌برند. در این مدت ۱۷۰۰ جنایت رخ  داده که طی این حملات ۲۰ هزار نفر شهید و ۶۷۰۰ نفر نیز مفقود شده‌اند؛ هشت هزار نفر از آن‌ها کودک و ۶۲۰۰ نفرشان زن هستند.

دفتر اطلاع رسانی دولت حماس همچنین خبر داد که در ۷۵ روز گذشته ۳۱۰ نفر از کادر پزشکی، ۳۵ نفر امدادگر و ۹۷ روزنامه‌نگار و عکاس خبری به شهادت رسیده‌اند. طبق این اطلاعیه، تاکنون ۵۲۶۰۰ نفر نیز در غزه زخمی شده‌اند.

طبق این بیانیه ۲۳ بیمارستان در بمباران‌ها آسیب دیده و دیگر قادر به فعالیت نیستند و ۱۰۲ آمبولانس نیز هدف بمباران‌ها قرار گرفته‌اند و ۹۰ مدرسه و دانشگاه به طور کامل و ۲۸۳ مدرسه به شکل جزئی، ۱۱۴ مسجد به طور کامل و ۲۰۰ مسجد به شکل جزئی تخریب شده‌اند.

کتائب القسام: 25 نظامی اسرائیلی را طی 72 ساعت از پا درآوردیم
۱۴۰۲/۰۹/۲۹ - ۲۱:۲۹

«کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، شامگاه امروز (چهارشنبه)، در بیانیه‌ای جزئیات عملیات‌های خود طی چند روز اخیر را اعلام کرد.

قسام اعلام کرد طی ۷۲ ساعت اخیر توانسته ۴۱ خودروی زرهی ارتش اسرائیل را هدف حمله قرار دهد که از این تعداد، برخی به طور کامل منهدم شدند و به برخی دیگر خسارت وارد شده است.

شاخه نظامی حماس اضافه کرد رزمندگان مقاومت کشته شدن ۲۵ نظامی اسرائیلی و جراحت ده‌ها نظامی دیگر را طی ۷۲ ساعت گذشته تایید کرده‌اند.

براساس این بیانیه، تمام نیروهای اسرائیلی که در حال نفوذ به شهر غزه و دیگر مناطق بوده‌اند با استفاده از راکت‌ها و بمب‌ها مورد حمله قرار گرفتند و نیروهای مقاومت با آن‌ها درگیر شدند.

قسام در ادامه اعلام کرد بعد از ورود نیروهای رژیم صهیونیستی به ۲ تونل و یک خانه در نوار غزه، رزمندگان مقاومت تونل‌ها و خانه یادشده را تله‌گذاری و روی سر آن‌ها خراب کردند.

طبق این بیانیه، تک‌تیراندازان مقاومت همچنین یک نظامی اسرائلی را هدف قرار دادند و مقرها، اتاق‌های عملیات میدانی و محل تجمع نظامیان اسرائیلی با خمپاره و راکت‌های کوتاه‌برد مورد حمله قرار گرفتند.

کتائب القسام همچنین اشاره کرد روز گذشته با ده‌ها موشک تل‌آویو و مناطق اطراف آن و همچنین شهرک «کریات شمونه» در شمال فلسطین اشغالی توسط نیروهای مقاومت هدف حمله قرار گرفته است.

هشدار موشکی حزب‌الله به بالگردهای اسرائیلی
۱۴۰۲/۰۹/۲۹ - ۲۰:۲۸

مقاومت اسلامی لبنان، شامگاه امروز (چهارشنبه)، در بیانیه‌ای از شلیک موشک به سمت بالگردهای اسرائیلی خبر داد.

حزب‌الله اعلام کرد حدود ساعت ۱۷:۱۵ دقیقه امروز به وقت محلی ۲ بالگرد نظامی ارتش اسرائیل را در آسمان شتولا، شومیرا و ایون مناحم در شمال فلسطین اشغالی با موشک زمین به هوا هدف حمله قرار داده و بالگردهای اسرائیلی مجبور به ترک منطقه شده‌اند.

مقاومت اسلامی لبنان همچنین در چند بیانیه اعلام کرد حدود ساعت ۱۵ امروز موضع نظامی «العباد»، سنگرها و استحاکامات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را با سلاح مناسب هدف قرار داده است.

تلفات ارتش اسرائیل به 466 کشته افزایش یافت
۱۴۰۲/۰۹/۲۹ - ۱۸:۲۵

ارتش اسرائیل امروز (۲۹ آذر) در هفتاد و پنجمین روز جنگ، خبر داد که یکی از نظامیانش در نبرد با نیروهای فلسطینی در غزه کشته شده است تا تعداد تلفاتش از ابتدای جنگ غزه به ۴۶۶ نظامی برسد.

به گفته ارتش اسرائیل این نظامی تازه کشته شده از تیپ «گفعاتی» و راننده نفربر زرهی «نمر» بود، نفربری که اوج فناوری زرهی اسرائیل را به همراه دارد.

همچنین طبق آمار ارتش اسرائیل، ۱۳۹ نظامی این رژیم از ابتدای آغاز جنگ زمینی در غزه به دست رزمندگان مقاومت کشته شده‌اند؛ گروههای مقاومت در غزه آمار واقعی را بسیار بیشتر از این می‌دانند.

انفجار ۵۶ ساختمان مسکونی در محله الشجاعیه غزه
۱۴۰۲/۰۹/۲۹ - ۱۷:۱۵

منابع رسانه‌ای بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) از منفجر کردن ۵۶ ساختمان مسکونی در محله الشجاعیه غزه به دست رژیم صهیونیستی در جهت عقده‌گشایی علیه مقاومت به دلیل ضربات دردناک به آن در این منطقه خبر دادند.

 خبرگزاری اسپوتنیک در این باره اعلام کرد: ارتش اسرائیل ۵۶ ساختمان مسکونی را در محله «الشجاعیه» در شرق غزه منفجر کرد.

برپایه این گزارش، این اقدام پس از آن صورت گرفت که ارتش رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته وارد یک نبرد شدید با مبارزان فلسطینی در محله الشجاعیه شد و این درگیری تلفات سنگینی را برای اشغالگران به همراه داشته است.

زمان به ضرر آمریکا و رژیم صهیونیستی است
۱۴۰۲/۰۹/۲۹ - ۱۶:۵۰

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که در چهارمین سفرش به قطر در دو ماه و نیم گذشته در دوحه حضور دارد امروز (چهارشنبه) ۲۹ آذر با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار برخی موضوعات مورد اهتمام دوجانبه و منطقه‌ای از جمله تحولات فلسطین و غزه مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت. 

وزیر امور خارجه روابط سیاسی بین دو کشور را سازنده و متمایز توصیف و بر لزوم تقویت تلاشهای مشترک بمنظور ارتقای روابط تجاری و اقتصادی دوجانبه همپای روابط سیاسی دو کشور تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از اجرای بخش‌های مهمی از توافقات رؤسای دوکشور، به برگزاری موفق اجلاس اخیر کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور اشاره کرد و پیگیری مشترک برای اجرای کامل توافقات را خواستار شد.

وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به مسئله فلسطین و تحولات غزه بعنوان مهمترین موضوع مشترک مورد اهتمام و پیگیری دو کشور در دو ماهه اخیر با هدف توقف پایدار حملات نظامی رژیم اسرائیل علیه شهروندان در غزه و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه،  افزایش تحرکات در سطح منطقه ای و بین‌المللی مبتنی بر یافتن راهکار سیاسی برای بحران غزه را حائز اهمیت دانست و بر ضرورت تداوم تلاشهای مشترک در مسیر اهداف مورد توافق دو کشور و مبتنی بر خواست و نیاز ملت فلسطین تاکید کرد.
 امیرعبداللهیان با اشاره به دریافت برخی پیامها و نشانه‌ها گفت، بنظر می‌رسد آمریکائیها در تلاش‌های جدید می‌خواهند حساب خود را از حساب جنایات رژیم صهیونیستی در حق فلسطینی ها جدا کنند، اما عملا همچنان در کنار رژیم اسرائیل در روند شکست خورده نظامی ایستاده اند.
وی زمان را به ضرر دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و گفت:  اصرار رژیم صهیونیستی بر تداوم جنگ علیه غزه و حمایت دولت آمریکا از این رژیم، صرفا بر ابعاد و دامنه شکست نظامی و سیاسی آنها و نیز افزایش مسئولیت‌های بین‌المللی آنها خواهد افزود.
شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار، با ارائه ارزیابی مثبت از روند روابط دوجانبه، عزم کشورش را برای اجرای کامل توافقات رؤسا و مسئولان دولتی دو کشور و ارتقای روابط اقتصادی و تجاری فیمابین مورد تاکید قرار داد. 
وی ضمن مثبت و مؤثر خواندن تلاش های مشترک دو کشور در مسیر تحقق آتش بس پایدار در غزه و تقویت ارسال کمک های گسترده انساندوستانه برای مردم فلسطین، روند تحولات را به نفع راهکار سیاسی و حرکت به سمت پایان جنگ ارزیابی کرد.
 طرفین در این دیدار در خصوص نحوه تداوم تلاش‌های مشترک برای غلبه راهکار سیاسی و توقف ماشین جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه مشورت و تبادل نظر کردند و توافق نمودند که ایده های مشترک و مورد توافق را با جدیت دنبال نمایند.

زخمی شدن ۲۹ نظامی صهیونیست در غزه طی ۲۴ ساعت گذشته
۱۴۰۲/۰۹/۲۹ - ۱۵:۳۹

ارتش رژیم صهیونیستی از زخمی شدن ۲۹ نظامی خود طی ۲۴ ساعت گذشته در جریان درگیری بین آنها و رزمندگان مقاومت فلسطین در باریکه غزه خبر داد.

 خبرگزاری فلسطینی «سما» از ادامه درگیری های مسلحانه و بسیار شدید بین نیروهای مقاومت فلسطین و نظامیان رژیم اشغالگر در منطقه وادی غزه ( جحر الدیک) در مرکز نوار غزه خبر داد.

این رسانه به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی اضافه کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته در جریان درگیری ها در نوار غزه، ۲۹ نظامی صهیونیست زخمی شدند.

در این پیوند صبح امروز نیز شبکه المیادین به نقل از منابع صهیونیستی از هلاکت یک افسر احتیاط رژیم اسراییل با درجه سروان و زخمی شدن یک نظامی دیگر که حالش به شدت وخیم است در جنوب غزه خبر داده بود.

اذعان سران صهیونیست در جلسه محرمانه به ناممکن بودن نابودی حماس
۱۴۰۲/۰۹/۲۹ - ۱۵:۱۳

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» محتوای جلسه امنیتی محرمانه مقامات رژیم صهیونیستی را فاش کرد که در آن سران صهیونیست اذعان می کنند که نابودی جنبش حماس غیرممکن است.

 این روزنامه نوشت: در جلسه امنیتی روز دوشنبه، وزیران کابینه از رئیس ستاد کل ارتش پرسیدند که چرا حماس را نابود نمی کنید؟ «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش پاسخ داد: ما به روشنی اعلام کردیم که هدف از عملیات در غزه، درهم شکستن حماس است و این به معنای نابودی همه تونل ها و یا کشتن همه نیروهای حماس نیست.

«گادی آیزنکوت» عضو شورای جنگ گفت: اسرائیلی ها متوجه نمی شوند که عبارت «فروپاشی حماس» به این معنا نیست که از این پس حماسی وجود نخواهد داشت.

«میری ریگیو» وزیر حمل و نقل نیز گفت: دستاورد و نتیجه کشف تونل بزرگ حماس (در نزدیک گذرگاه ایریز در مرز نوار غزه با سرزمین های اشغالی) چه بود؟. وقتی ما خواب بودیم چه اتفاقی افتاد؟. باید بدانیم که چگونه این اتفاق افتاد.

رسانه ها پیشتر نیز بخش هایی از درگیری ها این جلسه را منتشر کرده بودند.

این رسانه ها نوشته بودند: درپی درگیری لفظی شدید میان رئیس ستاد ارتش و وزیر تندرو امنیت داخلی کابینه رژیم صهیونیستی، وزیر جنگ این رژیم نیز به دعوای آنها ملحق شد.

یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حمایت از هرتزی هالوی رئیس ستاد ارتش رژیم اشغالگر گفت: من به حمایت از رئیس ستاد ارتش برابر سیاستمداران غیرمسوول که تلاش می‌کنند به دستاوردهای سیاسی برسند، ادامه خواهم داد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که رسانه‌های رژیم صهیونیستی در این باره نوشتند: تنش لفظی شدیدی در جریان نشست دوشنبه کابینه امنیتی اسرائیل میان هرتزی هالوی رئیس ستاد ارتش رژیم اشغالگر و ایتامار بن گویر وزیر تندرو امنیت داخلی این رژیم به وجود آمد.

طبق گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بن گویر در جریان این نشست خواستار تغییر تصمیم ارتش درباره نظامیانی شد که به تازگی در جریان یورش به شهر جنین اقدام به هتک حرمت یک مسجد در آن و پخش وردهای تلمودی از طریق بلندگوهای این مسجد کردند.

در این باره خطاب به هالوی گفت: کابینه سیاسی در این باره تصمیم گیرنده است نه ارتش.

این اظهارات بن گویر خشم هالوی را به همراه داشت و وی خطاب به وزیر تندرو کابینه گفت: تو اشتباه می‌کنی این من هستم که تصمیم می‌گیرم چه چیزی در ارتش اخلاقی و چه چیزی غیر اخلاقی است؛ من را تهدید نکن.

جنگ علیه غزه متوقف شود/ قادر به خدمت‌رسانی نیستیم
۱۴۰۲/۰۹/۲۹ - ۱۳:۲۹

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) از شورای امنیت و سازمان ملل خواست که جنگ غزه متوقف شود تا بتوان به خدمات رسانی به فلسطینیان در این منطقه ادامه داد.

به گزارش رسانه های فلسطینی، یونیسف اعلام کرد: از شورای امنیت و سازمان ملل می خواهیم که جنگ غزه را متوقف کند.

این صندوق افزود که در سایه بمباران مداوم رژیم صهیونیستی، سازمان‌ها و موسسات قادر به خدمات رسانی در نوار غزه نیستند.

یونیسف تاکید کرد که در سایه اوضاع معیشتی سخت در نوار غزه، ارسال آب به این منطقه، به نیازی ضروری تبدیل شده است.

این صندوق همچنین اعلام کرد که کودکان غزه به ۹۰درصد آب مورد نیاز طبیعی خود دسترسی ندارند.

اخیرا فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر اعلام کرد: وضعیت بشردوستانه در باریکه غزه رو به وخامت و نیازها بسیار زیاد و رساندن هر گونه کمک به سراسر این باریکه، دشوار است.

این نهاد بین المللی افزود: ما برای رساندن کمک‌های نجات‌بخش به غزه، به دسترسی ایمن و بدون مانع نیاز داریم.

نبرد شدید نیروهای مقاومت در جنوب و شمال غزه
۱۴۰۲/۰۹/۲۹ - ۱۲:۴۷

منابع خبری از نبردهای شدید میان رزمندگان مقاومت فلسطین و نظامیان اشغالگر در شمال و جنوب نوار غزه خبر دادند.

به گزارش شبکه المیادین، نبردهای شدیدی هم اکنون میان رزمندگان مقاومت فلسطینی و نظامیان اشغالگر در منطقه الشجاعیه در شرق شهر غزه در جریان است.

مرکز شهر خان یونس در جنوب نوار غزه شاهد نبردهای سنگین بین رزمندگان مقاومت و نظامیان صهیونیست است.

همزمان با این درگیری ها، توپخانه رژیم صهیونیستی مناطق مختلف خان یونس در جنوب نوار غزه را زیر آتش گرفته است.

ناوچه های رژیم صهیونیستی نیز مناطقی از سواحل مقابل خان یونس را هدف قرار دادند.

نظامیان صهیونیست، شهرک های «عبسان» و «بنی سهیلا» در شرق خان یونس را با توپخانه هدف قراردادند و در حال شلیک بمب ها و گلوله های دود زا در این دو منطقه هستند.

منابع خبری از تداوم بمباران مناطق مختلف غزه و شهادت دستکم ۹ شهروند فلسطینی و زخمی شدن دهها نفر دیگر طی شب گذشته تاکنون خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی اطراف بیمارستان شهدای الاقصی در مرکز نوار غزه را بمباران کرد.

طی بمباران منزلی دیگر در منطقه «الیابانی» واقع در خانیونس یک کودک شهید و چند نفر دیگر مجروح شدند.

منابع خبری همچنین از حملات گسترده رژیم صهیونیستی علیه منطقه جبالیا واقع در شمال غزه خبر دادند.

هنیه امروز برای گفت‌وگو درباره آتش‌بس و تبادل اسیران به مصر می‌رود
۱۴۰۲/۰۹/۲۹ - ۱۲:۴۶

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز برای گفت‌وگو درباره آتش‌بس و تبادل اسرا به مصر می‌رود.

 خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع نزدیک به جنبش حماس اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش برای انجام مذاکراتی با محوریت دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسیران با رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه به مصر می‌رود.

این منبع به خبرگزاری فرانسه گفت: انتظار می‌رود هنیه امروز در راس هیئتی از رهبران ارشد حماس جهت انجام دیدارها و مذاکره‌هایی که مهمترین آنها دیدار و گفت‌وگو با عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات مصر است، به قاهره برود.

به گفته این منبع، مذاکرات شامل توقف حملات و جنگ جهت فراهم کردن شرایط برای اجرای قرارداد تبادل اسرا، توقف محاصره نوار غزه، انتقال کمک‌ها به آن، عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از این منطقه و بازگشت آوارگان به شهرها و روستاهای خود در شهر غزه و شمال نوار غزه خواهد بود.

این دومین سفر هنیه به مصر از زمان آغاز جنگ در هفتم اکتبر خواهد بود، او اولین بار نهم نوامبر به مصر سفر کرده بود.

مصر و قطر برای برقراری آتش‌بس موقت هفت روزه در ماه نوامبر میان دو طرف میانجی‌گری کردند و طی این مدت ۸۰ اسیر صهیونیست در مقابل ۲۴۰ اسیر فلسطینی آزاد شدند.

مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی نزدیک به ۲۵۰ صهیونیست را به اسارت درآورد که ۱۲۹ تن از آنها هنوز در غزه هستند.

حماس چند روز قبل بار دیگر بر موضعگیری‌اش تاکید و اعلام کرد، تا زمانی که جنگ علیه نوار غزه به شکل کامل متوقف نشود، وارد هیچ‌گونه مذاکره‌ای برای تبادل اسرا نخواهد شد و این مساله را به تمامی میانجی‌ها نیز ابلاغ کرده‌است.

رایزنی امیرعبداللهیان و هنیه در مورد آخرین وضعیت سیاسی و میدانی غزه
۱۴۰۲/۰۹/۲۹ - ۱۲:۴۵

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که بامداد چهارشنبه وارد قطر شد با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار و رایزنی کرد.

 در دیدار و گفتگوی حسین  امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در دوحه پایتخت قطر، آخرین وضعیت سیاسی و میدانی تحولات فلسطین در غزه و کرانه غربی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

رایزنی تلفنی وزیران خارجه آمریکا و اردن درباره غزه
۱۴۰۲/۰۹/۲۹ - ۱۲:۴۵

وزرای خارجه آمریکا و اردن در جریان گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر بر «وعده خود در راستای اعمال فشار برای حفاظت از غیرنظامیان در نوار غزه» تاکید کردند.

 آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با ایمن الصفدی، همتای اردنی خود به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد و دو طرف در جریان این تماس تلفنی بر تعهد خود برای ورود روزافزون و مداوم کمک به غزه تاکید کردند.

براساس گزارش الجزیره، وزرای خارجه آمریکا و اردن در جریان این گفت‌وگوی تلفنی همچنین بر پایبندی خود به اعمال فشار برای محافظت از غیرنظامیان در غزه تاکید کردند.

مقام ارشد ساف: معاهده «اسلو» زیر چرخ تانک‌های اسرائیلی دفن شد
۱۴۰۲/۰۹/۲۹ - ۱۲:۴۴

«حسین الشیخ» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین(ساف) پس از اینکه در معرض هجمه سنگین به علت موضع گیری علیه مقاومت، قرار گرفت، مدعی شد: سخنان من تحریف شده است؛ تشکیلات خودگردان اولین طرفی بوده که از مقاومت دفاع کرده است.

وی افزود: آنچه در حال حاضر باید انجام شود، منزوی کردن کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو در عرصه بین المللی است.

حسین الشیخ درباره معاهده سازش اسلو میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی نیز بیان کرد: معاهده اسلو زیر تانک‌های اسرائیلی مُرد و دفن شد.

الشیخ درباره تحولات غزه گفت: آنچه هم اکنون در نوار غزه رخ می‌دهد، تجاوز گسترده (رژیم صهیونیستی) به غزه است. تشکیلات خودگردان هرگز نمی‌خواهد که شاهد قتل و آوارگی که در غزه رخ می دهد، تحت هیچ شرایطی باشد. تشکیلات خودگردان فاقد قدرت نظامی در رویارویی با اسرائیل است.

وی درباره اختلافات ساف با جنبش حماس هم گفت: صندوق انتخابات فصل الخطاب میان پروژه سازش و مقاومت (اشاره به برنامه های تشکیلات خودگردان و حماس) است.

الشیخ در حالی مدعی این است که تشکیلات خودگردان فاقد نیروی نظامی است که این تشکیلات در سال های اخیر به عنوان بازوی رژیم صهیونیستی صدها مبارز فلسطینی را دستگیر و تحویل صهیونیست ها داده است.

تبادل آتش سنگین در مرز میان حزب الله و اسرائیل 

منابع رسانه‌ای امروز (چهارشنبه) از حملات متقابل در مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی خبر دادند.

شبکه الجزیره در این باره اعلام کرد که چند موشک از جنوب لبنان به سمت موضع نظامی «المطله» ارتش رژیم صهیونیستی در «الجلیل» واقع در شمال فلسطین اشغالی پرتاب شد.

این شبکه همچنین اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی مناطقی از حومه شهرک «رامیا» در جنوب لبنان را هدف حملات هوایی خود قرار داد.

در همین راستا، شبکه خبری المنار نیز گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک «کفرکلا» در جنوب لبنان را بمباران کرد. شبکه المیادین نیز از سلسله حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق حومه شهرک «عیتا الشعب» خبر داد.

حزب‌الله لبنان نیز اعلام کرد که «وسام حیدر مرتضی» و «حسن علی إبراهیم»، دو تن از رزمندگان آن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به شهادت رسیدند.

طی هفته‌های اخیر مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. طی هفت روز آتش‌بس میان رژیم اشغالگر و مقاومت فلسطین آرامش نسبی در این منطقه حکم‌فرما شد، اما در پی ازسرگیری تجاوزات به نوار غزه، حملات متقابل میان حزب‌الله و رژیم اشغالگر نیز بار دیگر شدت گرفت.

رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند که از زمان آغاز نبرد طوفان‌الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چند افسر و نظامی صهیونیست کشته و نیروهای اشغالگر مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شدند. تعدادی از شهرک‌نشینان هم به صورت داوطلبانه شهرک‌ها را ترک کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر توجهی به سرنوشت آنها نداشته و آنها را رها کرده‌ است.

پیشتر نیز روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرده بود: آمریکا، انگلیس و فرانسه در تلاشی دیپلماتیک برای جلوگیری از بروز درگیری همه‌جانبه میان مقاومت لبنان و رژیم صهیونیستی، در حال بررسی راه‌هایی برای متقاعد کردن حزب‌الله به عقب‌نشینی از مرز لبنان و فلسطین اشغالی هستند.

رسانه صهیونیست: تل‌آویو آماده تن‌دادن به آتش‌بسی دیگر در غزه

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه گزارش داد که کابینه تل‌آویو به قطر گفته که آماده پذیرش توافق آتش‌بس جدی در نوار غزه است.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی توافق جدیدی را برای تبادل اسرا با حماس بررسی کرده که ذیل آن ۳۰ تا ۴۰ زندانی صهیونیست آزاد خواهند شد و یک هفته آتش‌بس برقرار می‌گردد.

این رسانه صهیونیست همچنین افزود که کابینه تل‌آویو آماده اجازه دادن به ورود کمک‌های بشردوستانه بیشتر به نوار غزه است.

پیش از این نیز «اسحاق هرتزوگ» رئیس‌ رژیم صهیونیستی گفته بود که تل‌آویو آماده برقراری وقفه بشردوستانه دیگری در نوار غزه است تا گروگان‌های باقی‌مانده را آزاد کند و همچنین اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه بیشتر برای ساکنان این منطقه را بدهد.

شهادت ۱۰۰ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه بامداد چهارشنبه گفت که در جریان حملات روز سه‌شنبه رژیم صهیونیستی به این باریکه، ۱۰۰ فلسطینی شهید شدند.

 اشرف القدره گفت: رژیم اشغالگر طی تمامی ساعات روز سه‌شنبه قتل‌ عام‌های پی در پی را در تمام مناطق غزه مرتکب شد.

وی افزود: حداقل ۱۰۰ فلسطینی در حملات صهیونیست‌ها طی روز سه شنبه شهید و صدها نفر دیگر هم در بمباران نوار غزه زخمی شدند.

هلاکت یک نظامی ارشد در جنوب غزه

 منابع صهیونیستی از هلاکت یک افسر احتیاط رژیم اسراییل با درجه سروان در جنوب غزه خبر دادند.

منابع صهیونیستی همچنین از زخمی شدن یک نظامی دیگر خبر دادند که حالش به شدت وخیم است.

ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز نبرد طوفان الاقصی به طور قطره چکانی هر روز اسامی شماری از کشته های نظامی خود را اعلام می کند، این اقدام به علت شمار بالای تلفات نظامیان صهیونیست در جنگ غزه و ترس از واکنش های بیشتر در سطح داخلی در سرزمین های اشغالی انجام می‌گیرد.

در همین حال، به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، آمار زخمی‌هایی که ارتش اسراییل اعلام می کند، با آماری که بیمارستان های این رژیم ارایه می دهند، اختلاف زیادی دارد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی با اشاره به تداوم انتقال نظامیان زخمی ارتش اسراییل به بیمارستان‌های این رژیم اعلام کرد که اختلاف فاحشی میان تعداد زخمی‌هایی که این ارتش اعلام می کند با آماری که در فهرست بیمارستان ها ثبت می‌شود، وجود دارد.

رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که شماری از نظامیانی که در نبردهای نوار غزه زخمی شده بودند، به علت ابتلا به یک باکتری مقاوم، در بیمارستان های رژیم صهیونیستی به هلاکت رسیدند.

آمار و نام نظامیان کشته شده رژیم صهیونیستی در جنگ غزه براساس دستور العمل این رژیم و پس از صدور اجازه ویژه منتشر می شود و نام های اعلامی، ملاک آمار واقعی کشته شده ها نیست.

صدها نظامی روانی روی دست وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مانده است

همچنین منابع صهیونیستی از تاثیرات شدید جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه بر صهیونیست‌ها پرده برداشته و اعلام کردند که ۶۰ درصد از نظامیان اسراییل در معرض مشکلات روحی و روانی قرار دارند.

این منابع از مشکلات روحی و روانی خبر دادند که جنگ غزه بر سر صهیونیست‌ها آورده است.

به نوشته این منابع، جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، صهیونیست ها را در معرض بحران‌های روحی جمعی و اضطراب های شدید قرار داده و مقامات صهیونیست پس از ناتوانی کادر روانپزشکی برای معالجه انبوهی از افراد روانی مراجعه کننده به مراکز اعصاب و روان، به افراد داوطلب روی آورده‌اند.

چندی قبل هم شبکه صهیونیستی«کان» در گزارشی در این رابطه اعتراف کرد، بیش از دو هزار نظامی شرکت کننده در جنگ زمینی علیه نوار غزه به دلیل مشکلات روحی و روانی مجبور به مراجعه به روانپزشک شده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است که این افراد به دلیل دشواری های جنگ در نوار غزه به عنوان آسیب دیده و زخمی دسته بندی شده و افسران سلامت روانی آنها را مورد مداوا قرار می‌دهند.

از سوی دیگر رسانه صهیونیستی هاآرتص از روانی شدن نظامیان ارتش اشغالگر خبر داد.

این رسانه اذعان کرد که ۵۰۰ نظامی اسرائیلی به شدت از مشکلات روانی از زمان شروع جنگ غزه رنج می‌برند. ۲۸۰۰ نظامی ارتش در بخش بازپروری وزارت جنگ تحت درمان قرار گرفته‌اند.

هاآرتص فاش کرد که ۱۸ درصد از این نظامیان از مشکلات سلامت عقل و اضطرابهای ناشی از شوک رنج می‌برند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۵۰
قرار شد این یازده سطری را که هر روز عیناً و با همان کلمات، پس از اعلام تلفات ارتش اسرائیل، تکرار می کنید خلاصه کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
می توان به جای این متن طولانی، فقط یک لینک مثلاً با کلمه «قطره چکانی» گذاشت تا خوانندگانی که تمایل دارند روی آن کلیک کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
تا حالا تابناک و رسانه های همسو یک کلمه هم در باره تلفات نیروهای حماس ننوشته اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
۱۳:۳۴ ناشناس

طبق ادعای ارتش اسرائیل هزار و پانصد نفر از افراد حماس در سه روز اول جنگ در خاک اسرائیل کشته شدند و بعد از حمله زمینی به غزه نیز تلفات حماس تاکنون تقریباً هفت هزار نفر بوده.

راست و دروغش گردن خودشان، ولی عدم انتشار اخبار تلفات حماس اختصاص به تابناک و رسانه های داخلی ندارد. شبکه الجزیره یا المیادین یا دیکران، با این که مثلاً تلفات حزب الله را منتشر می کنند انگار در مورد تلفات حماس یک خط قرمز دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
متوهم را هیچ کجا راه ندادند رفت پیش نتانیاهو حالا
طرفدارانش صهیونیست شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
خود گویی و خود خندی. عجب مرد هنرمندی
حالا با کی قرار گذاشتی!!؟.
من احتمال میدم خدا یک سنگ اسمانی بفرسته بالای تلاویو منفجر بشه و کل شهر رو نابود کنه این اندازه از بی رحمی و شقاوت و جنایت رو خدا بدون جواب نمیزاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
خداوند سرنوشت هیچ ملتی را تغییر نمی دهد مگر آنکه خود تغییر دهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
احتمال اینکه سنگ بین دو گوش طراحان عملیات هفت اکتبر حماس رو با ماده نرم خاکستری قابل استفاده برای تفکر منطقی و انتقادی جایگزین کنه بیشتره...
علی کریمی کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
درغرب،کنارفرزندان و نوه های مسئولین!تابناک حقیقت به جز اینکه تابناک است تلخ هم هست،ناراحت شدی؟؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
هنیه کجاست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
پناهیان کجاس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
به شما ربطی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
ربع پهلوی کجاست؟
Mostafa
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
اختلاسگران کجان!!!؟؟دلارهای بیت المال کجاس!!!؟؟
مغز براندازان هم اکنون
شمال و جنوب غزه آماده کشاورزی است.

مغز براندازان همچنین
دین من انسانیت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
این صهیونیستها فقط میتونن با بمب نسل کشی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
در کرانه باختری صهیونیستها در حال دزدی از باغهای زیتون و اشغال خانه های فلسطینیها هستند
تنها در صورتی می پذیرم که طوفان الاقصی از طرف گروهی از صهیونیست ها خط دهی شده باشد، که در پایان این جنگ ، اسرائیل اقدام به خلا سلاح کامل غزه و تصرف دست کم نیمی از آن نماید . خودمان را جای صهیونیست‌ها بگذاریم ،یک ساحل مدیترانه ای به طول ۴۰ کیلومتر که ایمن سازی هم شده باشد هر غاصب طمع کار را به فکر نقشه های پیچیده و بلند مدت می اندازد.
آیا حق این مردم که با اهدای صدها هزار شهید نگذاشتن کشور و انقلاب آسیب ببیند
تکدی گری. شیشه پاک کردن سر چهاراه. سر در سطل آشغال کردن. کارتون خوابی. و..... است
کشور ما ثروتمندترین کشور دنیاست.
چرا به همدیگر رحم نمی کنیم.
چرا هر روز اختلاس می کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
جواب دادن به این سوال ها،فقط و فقط کار متخصص مغزه!مغز ههههههااااااااااااا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
ای کاش من یک کویتی یا عربستانی یا عماراتی بودم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
راست میگه از متخصص مقظ بپرس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
غزه غزه می کنند
حاشیه شهرها بدتر از غزه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
به آمریکا بگو تحریمارو برداره،بعد ناله کن
فعلا مسئولان بهانه ی تحریم رو دارن
بهتراست عبارت جلوی نظرشما اینگونه باشد از انتشارنظرات حاوی مطالب ناخوشایندبرخی ها معذوریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
باشه تابناک تو پاسخ های ناخوشایند رو نگذار . اما حرفای طنز خیلیه . حال میده جوابش . همینکه تو بخونی انگار همه خوندن
نحن غالبون
ظهور امام زمان بسیار نزدیکه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
کلمه" نحن" منظورش تو نیستی. خودت رو دعوت نکن . تحملش رو نخواهی داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
متخصص زمان بندی ظهور جناب احمدی نژاد بود. با ایشان هم مشورتی داشته باشید، بد نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
نحن؟؟؟!!نه عزیزم از جانب من،نظر نده،باید بری بجنگی و شعارت را درمرحله ی عمل،اثبات کنی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
البته من هم مثل تو که این کامنت رو نوشتم منظور ما نیستیم . این منصفانه است
بانام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
یکنفر از اینهایی که دائم توی رسانه ها و تریبونها دم از جنگ و شهادت میزنند جرات ماندن یک شب در میدان جنگ را داشته باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
در پاسخ به بانام
من آماده جنگم
جنگ غزه هم خود حماس داره میچرخونه و نیازی به ما ها نیست
خواب بعد از حماس نوبت حزب الله بعد یمن همینطور میره جلو تا اون کسی که حتی یه فحش داده.پس بهتره آماده باشین کسانی که توی تابناک خوب بلدید تانک بترکونید
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
حالا بزرا از تو غزه بياد بيرون بعد نوبت نوبت كن
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
تو نترس تو که فش ندادی
خاطره
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
ما هم تانک می ترکونیم هم بچه کش ها رو. بی غیرت ها و بی شرف ها هم فقط چرت و پرت بگن این همه بچه معصوم تو غزه دارن کشته می شن کاش وجدان داشته باشیم
ناشناس
| Austria |
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
خاطره یه چای دبش بزن اعصابت آروم شه
یک طرفه ننویسین قضاوت نکنید
خوش به حال مردم عمان .
اقای هنیه مسئولین ایرانی که دائم می گویند که مقاومت کار اسرائیل را تمام کرده فقط باید خاک انداز بیارن جمعش کنن تو می خواهی بری مصر برای آتش الان کدام باید باور کرد؟
بسم الله الرحمن الرحیم دست بالای دست بسیار است و دست خدا بالاترن قهر الهی بدترین سرنوشت
درود بر جبهه مقاومت ، ارتش اسرائیلی که چهار روزه سه تا کشور عربی رو شکست داد امروز نزدیک به هفتاد و پنج روز است که نتوانسته بیش از ۵ کیلومتر در غزه ای که با خاک یکسان شد نفوذ کنند . محور مقاومت محوری شکست ناپذیر و منسجم است
اسرائیل باید نابود شود اینجماعت جنایتکار خوک صفت کًثیف ترین موجودات روی زمین اند بزدل ترین و ترسوترین موجودات اند ده تا ده تا پشت تانک قایم میشن بعد هم جنگجوهای قسام از پشت تانک می پکونن شون بدترین سرنوشت در انتظارشونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
جدا ؟؟؟
نکنه اونجا بودی و از نزدیک دیدی عمو
بابا خیلی جنگجویی
به اسرائیل نمیشه اعتماد کرد اسیران اسرائیلی دردست حماس اگر آزاد بشن سگ یو نیست ها دوباره غزه رو بمباران میکنن مردم بیگناه شهید میشن باید آمریکا تمام سران اسرائیل جمع کنه اجازه بدن انتخابات برقرار بشه تا مردم فلسطین خودشون حکومت تعیین کنن وگرنه سران فاسد سگ یونیستی دوباره جنگ با فلسطین ادامه میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
رسما اعلام کرده بعداز تبادل اسیران هم جنگ ادامه خواهد داشت
اسراییل مگر چقدر نیرو دارد که در دوجبهه با این قدرت می جنگ وحاصر به آتش بس هم نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی